YesStyle: Všetko o cle, DPH a refundácii týchto poplatkov

nazov
meno
Katarína
Aj vy čakáte na zásielku z populárneho hongkonského e-shopu YesStyle a neviete sa jej dočkať? My sme mali pred časom v redakcii rovnaký problém – čakali sme vyše mesiaca na dve zásielky, ktoré nie a nie prísť. Najväčším prekvapením bolo, že hoci naše objednávky nepresiahli sumu 150 €, zrazu nás prekvapila informácia, že sú zadržané na colnici a nás čaká colné konanie. Ak máte podobnú skúsenosť a neviete si dať rady, zhrnuli sme pre vás všetky podstatné informácie a postupy, ako vyriešiť colné konanie a refundovať si cez YesStyle svoje colné a daňové poplatky.

V článku sa dozviete:
  • Ako zistím, že musím zaplatiť clo a DPH
  • Ako postupovať pri riešení colného konania
  • Ako dlho trvá colné konanie
  • Ako prebieha refundácia cla a DPH cez YesStyle

Ako zistím, že musím zaplatiť clo a DPH?

Prídete na to celkom jednoducho dvomi spôsobmi:
  1. keď sa prihlásite na stránke yesstyle.com do svojho účtu, nájdete svoju aktívnu objednávku s osemmiestnym číslom a po prekliknutí sa dostanete k sledovaniu zásielky. Ak je vaša zásielka zadržaná na colnici, bude tam svietiť oznámenie:
  1. alebo vám o pár dní príde poštou Oznámenie o uložení zásielky v sklade dočasnej prekážky (čiže oznámenie o tom, že váš balík je zadržaný na colnici).

*Aktualizovaná informácia (júl 2021): 10. júna 2021 som robila objednávku na YesStyle, pri ktorej mi refundovali colný dlh a DPH z predošlej objednávky (to predstavovalo 31,59 €). Vo výsledku som za objednávku zaplatila 17,82 € (vrátane poštovného) a 15. júla 2021 mi prišiel žltý lístok, s ktorým som šla na poštu, a pri odovzdávaní balíka som platila iba 20 % DPH (približne niečo vyše 2 eurá), nie colný dlh. Takže balík s nízkou hodnotou vôbec nebol zadržaný na colnici, preto bolo jeho dodanie relatívne rýchle. 
 

Ako postupovať pri riešení colného konania?

To už také jednoduché nie je... Ako sme uviedli v 2. bode, poštou vám príde Oznámenie o uložení zásielky v sklade dočasnej prekážky. V ňom sa dozviete, ako ďalej postupovať pri podaní colného vyhlásenia.
 

 
Oznámenie o uložení zásielky v sklade dočasnej prekážky 

Spolu s týmto oznámením vám zrejme príde poštou aj malý lístoček, na ktorom bude uvedené, že z dôvodu aktuálnej situácie s COVID-19 žiadajú adresátov, aby nenavštevovali colno-deklaračné oddelenie osobne, ale aby požadované dokumenty predložili:
  • buď poštou na adresu: Oddelenie colno-deklaračné BA, Tomášikova 54, 832 11 Bratislava
  • alebo e-mailom: eckba@slposta.sk

POSTUP

1. Ako prvé vyplníte „Vyhlásenie“, ktoré vám príde poštou

Ako vidíte, v kolónke „Poštovné“ som najprv chybne prečiarkla celý druhý riadok, našťastie, ochotný personál colno-deklaračného oddelenia mi mailom poslal pokyn, aby som tam doplnila sumu objednávky a menu, v ktorej som platila (eurá).

A ešte jedna rada – ja som mala problém nájsť podacie číslo zásielky a skladové číslo zásielky – nájdete ich vľavo hore v Oznámení o uložení zásielky v sklade dočasnej prekážky:

2. Ďalej sa dočítate, že okrem vyhlásenia musíte poslať ďalšie dokumenty

  • doklad potvrdzujúci hodnotu a druh tovaru – čiže objednávku alebo faktúru či pro forma faktúru. Ja som poslala printscreen objednávky z webu YesStyle.
  • doklad o platbe/úhrade za tovar a dopravu – čiže výpis z účtu, paypal, účet z obchodu, snímku obrazovky z internet bankingu a podobne. Ja som si v internetbankingu stiahla doklad o zaplatení v pdf formáte.
  • splnomocnenie – IBA V PRÍPADE, ak hodnota tovaru presiahla 150 €. To v mojom prípade nebolo potrebné, lebo hodnota objednávky bola nižšia. Inak toto splnomocnenie nájdete na stránke Slovenskej pošty v linku tu.

 3. Dokumenty pošlete na eckba@slposta.sk

Všetky vyplnené a skontrolované dokumenty som následne poslala mailom na eckba@slposta.sk. Obratom mi v priebehu jedného dňa odpísali z colno-deklaračného oddelenia, že všetky dokumenty sú v poriadku a musím čakať na ukončenie colného konania. Tento potvrdzujúci e-mail mi prišiel 11. mája 2021 (čiže o deň neskôr).

4. Čakáte na žltý lístok

O niekoľko dní, konkrétne 20. mája 2021 (čiže 10 dní od odoslania všetkých dokumentov), mi už v schránke svietil žltý lístok s vyrubeným doplatkom (aj som si zanadávala, čo vám poviem ☺):

Výpočet sumy (colný dlh + DPH) bol v mojom prípade takýto:
 

9 € (fixná suma za podanie elektronického colného vyhlásenia) + 21,59 € (20 % DPH zo sumy 107,96 €) = 30,59 €

So žltým lístkom som šla na poštu, kde som zaplatila doplatok, a následne mi (konečne) vydali môj balík. Objednávku som robila 15. marca, po balík som si šla 21. mája. Juchú.
 

Skvelá správa – YesStyle refunduje clo aj DPH v plnej výške!

Všetko o refundácii cla a ostatných poplatkov nájdete na webe YesStyle tu. V skratke stačí vedieť, že preplácajú dane aj colné poplatky do výšky 1000 dolárov (alebo do ekvivalentnej sumy v iných menách). Ak chcete podať žiadosť o vrátenie colných poplatkov a DPH, treba:

  • vyplniť formulár, ktorý spracuje tím zákazníckych služieb YesStyle, pomocou tohto odkazu.
  • doň vpíšete potrebné informácie a priložíte daňový doklad. Ja som sem vložila poplatkový lístok s pečiatkou Slovenskej pošty, ktorý bol nalepený na škatuli s tovarom a zahŕňal celú sumu:
 
  • okamžite po odoslaní formulára mi prišiel potvrdzovací mail. Samotný proces refundácie zvyčajne trvá do siedmich dní. Ja som vyplnený formulár posielala 21. mája 2021 a moja žiadosť bola schválená 22. mája 2021 s tým, že som získala YesStyle kredit vo výške 31,59 € (jedno euro bolo asi tringelt ☺).
  • tieto peniažky môžem využiť pri ďalšej objednávke v plnej výške
 Veríme, že sme vám týmto článkom pomohli, a nezabudnite, že od 1. júla sa bude pri všetkých zásielkach z tretích krajín (aj tých pod 150 €) platiť DPH (samozrejme, vrátane objednávok z YesStyle) a pri zásielkach nad 150 € zaplatíte DPH + clo. My sme si v redakcii, prekvapivo, tento proces skúsili v predstihu, no o to ľahšie sa budeme vedieť zorientovať v novom systéme do budúcna.

Viac o osobných skúsenostiach s nákupom cez YesStyle od A po Z nájdete v článku tu.
name

Katarína

Senior Beauty Content Creator and Editor

Som niečo, čo v slovenčine nedokážem korektne pomenovať – kozmetikoholička so zmyslom pre udržateľnosť? Uznávam, také slovo neexistuje, ale myslím, že ňou som. Vyžívam sa vo vrstvení kozmetiky, páči sa mi pocit, keď kozmetika robí to, čo od nej očakávam (a ešte aj niečo navyše). Deň si neviem predstaviť bez SPF a kyseliny azelaovej (lebo rozacea).

Zatvoriť